Business optimalisatie en innovatie
Hoe verander je van maakbedrijf in een servicebedrijf? Welke stappen moet je hierin nemen? En hoe ga je hierin om met je mensen? Aan de hand van deze vragen leiden Steije Renes en Pim Kuit je door het transitie traject naar Servitization. In dit traject ontstaat spanning tussen nieuwe processen en medewerkers die veranderen. Daarnaast zien Steije en Pim ook mogelijkheden om Servitization aan te laten sluiten bij onderwerpen als sociale en ecologische duurzaamheid, diversiteit en circulariteit. Door middel van een hands-on sessie gaan we hier gezamenlijk mee aan de slag.
Sprekers
Partner, The Next Organization
“Back to the core in a new context"
Organisaties hebben te maken met een continu veranderende omgeving. Dat vergt dan ook het continu herijken en waar nodig aanpassen van het businessmodel.
Als mede-oprichter van adviesbureau The Next Organization is dit wat we met organisaties doen. Het gaat daarbij om het optimaliseren en innoveren van Business modellen verschillende industrieën.
Van strategische conceptontwikkeling tot daadwerkelijke marktimplementatie.
Managing Partner, Consultive
Daarvoor heeft hij voor ING als directeur van het hypotheekbedrijf in Nederland gewerkt en heeft verschillende directie posities in de verzekeringsindustrie bekleed.
Consultive is een Leadership services firm: diversitieit en inclusie, leiderschapsontwikkeling, duurzaamheid en coaching en counseling behoren tot de expertises.
Daarnaast is Consultive actief op het gebied van executive search onder andere voor de maakindustrie.